среда, 27. мај 2009.

O liderima i liderkama

Poznanik, prijatelj, kolega, šta li mi je već-ne znam ni sama-e jedan takav u mojoj "kolekciji" mi obično kaže:" Srbiji je dosta lidera".Uvek aludira na sve poslove koje obavljam i skoor da je u pravu, s itm što ja sebe ne doživljavam liderom u tom smislu.Mislim, biću lider ako niko drugi neće.Još na studijama mi se više sviđala mogućnost vladavine iz senke.Tada smo moj drug Srđan i ja sklopili "dil", on će jednog dana biti predsednik Vlade, a ja njegov savetnik.Srđan s etada bunio jer je veoma brzo čeljade shvatio suštinu.Saveotvanje bi zamenilo-vladanje.Tj postao bi marioneta savetnika....:) naravno, obećala sam svečano da nikad ne bih savetovala išta protivzakonito, da barem sa te strane bude miran.

Elem.

MOžda je Srbiji dosta lidera, ali u mojoj porodici ih nikako ne manjka.

"Jaoo, dobro je što ste danas došli u vrtić, prosto ne znam šta bih da niste", zakukala je vaspitačica jutros.Dok sma gledala naslednicu kako utrčava sa " ćao , mama" bačenim nekako sa ramena, gledala sam i ženu u čudu.U ponedeljak su klinci pravili " čarobni napitak".Kaobajagi napitak i kao bajagi čaroban, ali je kolovođa svega bila moja gospođica.
Ona je slušala i čitala da ima neke biljke koje s euberu, pa ih preliješ vodom , pa odstoje, pa procediš i dobiješ-napitak.Nije baš čaj, nikako nije sok, daleko je od kafe, ali pošto se pije, onda je-napitak.

U ponedeljak je sprovela, tj navela ostalu decu da sprovedu zajedničku akciju branja cveća i bilja.Pa su tražili čašu, činiju, šta li.I prelili vodom.I rekla je svima da treba da odstoji do sutra pa će ga onda sutra procediti i videti šta će biti dalje.

To sutra je došlo, ali ona nije došla. Klinci su bili zbunjeni jer nisu znali ni kako da procede, niti šta da rade sa tim što je ostalo.Premeštali su tu činijicu po celom dvorištu, pazili da se sluuučajno ne prospe nijedna kap dragocenog napitka...jer kolovođa nije došao i sad oni ne znaju šta da rade sa time.

Onda mi je bilo jasno njeno utrčavanje u dvorište i iznenadno "šu-šu-šu" sa ostalima.Odmah su tajnovitim kretnjama izbunarili tu činiju odnekud, i onda je ona kao matora počela da ispituje da li su uradili sve kako im je rekla.TRažila je , izveštaj o stanju, tim rečima a meni je vilica samo padala i padala....oooooo.....

Dok sam išla ka stanici autobusa, setih se i drugih događaja u kojima je prednjačila druga devojčica.Njih dve prosto kao da se -takmiče.Dečji, ali ima kompeticije, koja je hvala bogu jako lepa, nastanu lepe inicijative iz toga i veeoma je zdrava za njih i njihov razvoj.

Srbiji je možda dosta lidera, ali je jendostavno plodno tlo za njihov nastanak.Pa što ne bi iskoristili taj potencijal, kad ga već imamo?
Proverite dakle, u svakome od vas koliko liderskih osobine imate.Imate ih, bar za nešto. U ljudima oko sebe.Imaju ih i oni....

Нема коментара:

Постави коментар