недеља, 23. август 2009.

O instituciji daljinca

Cim udje u kucu, Ksenija hvata daljinski upravljac TV-a sa recimo upucenim mojoj mami:"Sada je gotov tvoj šou B92".Ona pasionirano gleda Ultru i crtane, a moja mama je fanatični obožavalac B92.Mislim da su se stvari pogoršale sa puštanjem u etar B92INFO, budući da se tu emituju vesti 24 sata na dan, štp ovisniku o novim informacijama pruža dodatne mogućnosti.
I pored mojih brojnih pokušaja da mamu naučim da surfuje po netu, i da tamo apdejtuje sve svoje informacije, to nisma uspela.Čak su mi linkovi Blica, B92, Večernjih novosti, RTS, i RTV ukucani u Favorites, ali ni to nije pomoglo.Dva klika smo uvek dalje od pomirenja.

Otimanje oko daljinca traje po ceo dan.To je kao imati dvoje dece u kući.Ili supružnike koji bi da gledaju u isto vreme Premier ligu i mućaćose, tj španske serije.Kako god, ja uvek ispadnem -kolateralna šteta. A daljinac neretko završi skriven u mom delu ormana, u frižideru, ili negde međ igračkama, jer tu se niko ne seti da ga traži.I prosto, kada nađem taj daljinac, prinuđena sam da g a, kao neku vrstu zaloge mira i uzimanja kontrole u svoje u ruke, nosim svuda sa sobom.

POkušavam da smanjim tu količinu vremena pred ekranom.Ali čak i kad se ne gleda, negde, kao pozadinski vokal, mora da se čuje omiljeni kanal.I posle se ja, kao samoj sebi čudim, što se smirim pred Fox Crime-om, ili Hallmarkom, za vreme krimi serija.Ti sadržaji dođu kao opuštajući, jer se svaki dan i svaka bitka oko daljinca čine novim osvajanjem teritorije.

Jednom smo bili nekoliko dana bez daljinca.Usveopštoj gužvi skrivanja i pronalaženja istog, jedna od dve gorenavedene persone ga je bila tako sakrila, da ga je sakrila i od sebe. I što je najgore, zaboravila gde je to.Onda se bojno polje koncentrisalo na mali prostor ispred smaog TVa , u opsegu dugmeta na TVu gde s emogu ručno menjati kanali.Panika me hvatala pri svakom približavanju sukoba toj kutiji u svet.Jer taj svet je zaista smao dva ili tri klika od nas.

Ksenija je naučila da rdai na kompjuteru.Bar da otvori Facebook, igra Yo ville, ili čak otvorii naslovnu stranu Blica.Ali starija generacija s eopire takvim inovacijama, te ostaje da se samo do u nedogled borimo.Morivne misije, Irak -Iran sukobi nisu ništa spram ovoga....

2 коментара:

  1. cesto se zapitam kako li ce sva ta silna izlozenost medijima od najranijih dana da utice na nasu decu... Internet, TV, igrice razne, Nintenda, wii..i hiljadu ostalih cuda.. I svi to hoce, zele, to je sad popularno..cik im uskrati ako mozes...!! :(

    ОдговориИзбриши
  2. da, cik im uskrati ako mozes posle toga da prezivis vristanje koje pomera planine...:)salu na stranu, kako jedan moj poznanik kaze svi smo postali deo tog potrosackog sveta.NIkad dosta, stalno jos, jos.Znam ovu igricu, ajd sledecu pa sledecu.Zavisnost se veoma lako stvara, u razlicitim oblicima....

    ОдговориИзбриши